ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ | ΑΙΓΑΛΕΩ

Για τη διδασκαλία του αλφαβήτου χρησιμοποιούμε μνημονικές τεχνικές ενσωματωμένες σε εικόνες. Διδάσκουμε στους μαθητές πώς να ακούνε ήχους μέσα στις λέξεις ή να συνδέουν γράμματα με συγκεκριμένους ήχους. Με αυτό τον τρόπο αποκωδικοποιούν τις λέξεις και μαθαίνουν ανάγνωση και γραφή.

Κάθε γράμμα διδάσκεται με μια οπτικο-ακουστική εικόνα σε μορφή ιστορίας η οποία συνδυάζει την εικόνα με τον ήχο και με τον σχηματισμό του γράμματος.

Για παράδειγμα:
Για το γράμμα ”d” η ιστορία είναι ”dog at the door”. Τα παιδιά ακούνε καθαρά τον ήχο ”d” στην ιστορία.

 

Για να μάθουν τα παιδιά να γράφουν το γράμμα ”d”, ξεκινούν αγγίζοντας το κεφάλι του σκύλου, γράφουν γύρω από την πλάτη του, γαργαλάνε την κοιλίτσα του και γράφουν μια γραμμή πάνω και κάτω στην πόρτα λέγοντας ”dog at the door”. Με αυτά τα 2 βήματα τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν το γράμμα ”d”. Όποτε βλέπουν το γράμμα ”d” θυμούνται την εικόνα του σκύλου στην πόρτα που έχουν συνδυάσει με τον ήχο ”d”. Για τη γραφή, τα παιδιά σκέφτονται τον ήχο ”d” και θυμούνται την ιστορία ”dog at the door” και γράφουν το γράμμα ακολουθώντας τις κινήσεις που έχουν μάθει.

 

Τέλος, τα παιδιά μαθαίνουν πώς σχηματίζεται ο ήχος ”d” μέσα στο στόμα μας: η γλώσσα μας αγγίζει τα δόντια μας από πίσω, όπως βλέπουμε στην εικόνα τη γλώσσα του σκύλου.

 

 

ΠΟΛΥΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ

*Ανάγνωσης

*Γραφής

*Σχεδίου

*Αναπαραγωγής ιστορίας